כך תארגנו אירוע השקה מושלם ב-6 צעדים

הפקת אירוע השקה של מוצר או שירות חדש היא לא דבר פשוט כלל. אחת התיאוריות מדוע כל כך קשה לראות מוצר חדש ממריא לאחר השקתו היא בעיקר בגלל חוסר הכנה מתאימה.

כאשר כל העבודה הקשה נכנסת לתכנון ולייצור, יצירת תוכנית השקה שיווקית יורדת לרוב לתחתית רשימת המטלות ועד שמגיע תורה בסדרי העדיפויות, לרוב זה מאוחר מדי.

הבאנו לפניכם את הסיבות העיקריות לכך שתוכנית שיווקית להשקת מוצר צריכה להיווצר בשלב מוקדם של תכנון ההשקה וכמה טיפים שיסייעו לכם ליצור אירוע השקה אפקטיבי ובלתי נשכח. 

הגדלת הביקוש של הצרכנים לקראת יציאת מוצר לשוק מגבירה את "אפקט המשיכה" בכך שהיא מעודדת את הקונים להתחיל לבקש מהמוצר ומהקמעונאים להזמין מראש, ובכך "למשוך" את המוצר דרך ערוצי ההפצה שלהם.

השקת מוצר מוצלחת מעוררת התרגשות, עניין והפניות עסקיות חדשות, מה שיוצר משפך מכירות, שבו לקוחות פוטנציאליים ומתעניינים יכולים להתחיל את דרכם לקראת רכישה.

רוב המנהלים מאמינים שאם רק השוק היה מבין את המוצר החדש שלהם, הם היו קונים אותו מיד. פיתוח נרטיב מוצר מוקדם לא רק יכול להניע את תוכנית השיווק, הוא עשוי גם להשפיע על עיצובו או על הייצור שלו.

אז מה בעצם כולל אירוע השקה?

ביצוע השקה לפני שהמוצר זמין – והקניית תאריך ההשקה כחלק מהתוכנית – יכולה לתרום משמעותית לאפקט המשיכה ולהניע את ציפייה של הצרכנים.

אחת הדרכים הטובות ביותר להשיק מוצר חדש היא באמצעות אירוע או סדרת אירועי טיזר.

על ידי מתן הזדמנות ללקוחות פוטנציאליים לחוות, לגעת ולהרגיש את המוצר בסביבה חיה פנים אל פנים, ניתן להגביר את הבאזז מפה לאוזן בערוצי המדיה החברתית ולעודד שיקולי רכישה על ידי מתן אפשרות לקונים לבדוק את המוצר או השירות שלכם, ללמוד כיצד הוא יועיל לחיי היומיום שלהם ולענות על כל השאלות שלהם.

איך כדאי להתחיל עם השקת המוצר?

שקלו את הנרטיב של המוצר

על ידי עבודה צמודה עם מעצבי מוצר מההתחלה, משווקים יכולים להתחיל לפתח נרטיב מוצר שיעזור ליצור נכסי שיווק באמצעות תוכן, קווי פרסום והערכות מדיה חברתית.

לדוגמה, האם קיימות הוא אחד מעקרונות העיצוב המרכזיים? איך זה בא לידי ביטוי בשרשרת האספקה ​​של הייצור? מהם הסיפורים מאחורי אופן יצירת המוצר והאם ניתן להשתמש בסיפורים האלה כדי לעורר את המוצר לחיים בשוק?

בנו את הקהל שלכם

השתמשו בשיווק תוכן כדי להביא תנועה תכופה יותר לאתר שלכם. שיווק השקת מוצר הוא הרבה יותר קל אם כבר יש לכם מבקרים חוזרים באתר אשר להוטים לגלות הצעות חדשות, לקרוא מידע חדש ולקחת חלק במסע הפרסום של המוצר שלכם.

הגדילו את בסיס העוקבים שלכם בכל ערוצי המדיה החברתית על ידי קידום נכסי שיווק התוכן שלכם, הטלת מוצר חדש בפיתוח והצטרפות לשיח ודיונים רלוונטיים בתעשייה שלכם.

זהו משפיענים שיכולים לעזור לעורר עניין ואמון במוצר שלכם. הם לא חייבים להיות סלבס עם מאות אלפי עוקבים. אם המוצר שלכם מיועד לשוק נישתי – המשפיענים צריכים להיות אנשים בעלי השפעה על סוג מסוים מהאוכלוסייה שמהווה את קהל היעד שלכם.

ארחו נותני חסות לאירועים חיים או אירועים וירטואליים לפני תאריך אירוע ההשקה. אלה יכולים לתרום למוניטין שלכם במגזר העסקי שלכם ולהגביר את המודעות של הציבור לשירותים ולמוצרים שלכם.

מצאו מקום אירועים מיוחד לאירוע ההשקה

ישנו מגוון רחב של אפשרויות למקומות עבור אירוע השקה, אך בחירה במקום אירועים מיוחד ויוצא דופן, תשים זרקור על המוצר שלכם וגביר את העניין של הקהל שלכם. בחירה במתחם אירועים מרשים ומיוחד, תאפשר לקהל שלכם ליהנות יותר מאירוע ההשקה ותאפשר לכם לבלוט ולתפוס את תשומת ליבם של האורחים שלכם באופן מיטבי. 

6 צעדים לתכנון אירוע השקעה מצוין

עכשיו אתם מוכנים ליצור תוכנית שיווקית להשקת המוצר. בצעו את השלבים הבאים לתכנון מוצלח של אירוע ההשקה שלכם.

זיהוי צרכי הלקוח

אתם לא יכולים להכין אסטרטגיית שיווק טובה אם אתם לא מבינים את הדרישות של קהל היעד שלכם. ערכו סקרים ומחקר שוק כדי להבין אילו תכונות במוצר שלכם ימשכו את המשתמשים. כך תקבלו מושג לגבי המתחרים שלכם, צרכי המשתמשים ובנוסף תוכלו ליישם אסטרטגיית תמחור מתאימה למוצר שלכם.

למדו עם מה אתם מתמודדים

ערכו מחקר מילות מפתח, קריאת תוכן מתחרים וסקירות מוצרים. כך תוכלו להבין מי מצליח, למה הם מצליחים, ואילו לקחים אתם יכולים ללמוד מביקורות שליליות של לקוחות. כדי לבנות אסטרטגיה שיווקית, שימו לב באיזו תדירות המתחרים שלכם מפרסמים, אילו סוגי תוכן מקבלים הכי הרבה לייקים ואיך הם מספרים סיפורים על המותג שלהם באינטרנט.

הגדירו את ההצעה שלכם

אסטרטגיית שיווק להשקת מוצר צריכה להדגיש ולקדם את הצעת המכירה הייחודית שלכם בכל הזדמנות. ההצעה צריכה להתבסס על ארבעה דברים:

  • צרכי הלקוח
  • הצעות מתחרים
  • יתרונות מוצר ייחודיים
  • ערכי מותג / הבטחה

בחרו את ערוצי השיווק שלכם

שקלו גם ערוצי שיווק און ליין וגם ערוצי שיווק אוף ליין כדי להגיע לקהל הרצוי שלכם.

העבירו מסרים ברורים

הסבירו את המוצר שלכם לקהל היעד על ידי הבהרה למי המוצר שלכם מיועד ואיזו בעיה הוא פותר. כדאי גם לדון ביכולות הייחודיות של המוצר ובאופן שבו המוצר שונה ממוצרים אחרים באותו פלח קטגוריה.

ערכו בדיקות חוזרות

בדיוק כפי שהמוצר עצמו ייבדק, הקפידו לבדוק את כל הפרסומים שלכם בזירות השיווקיות השונות. ברגע שהמוצר יעלה לאוויר, כל הכלים השיווקיים הללו יכנסו לפעולה, כך שאתם צריכים לדעת שהם יעילים ככל האפשר.

הגיע הזמן לתכנן את אירוע ההשקה!

לאחר שהבנתם את הקהל שלכם, פיתחתם את אסטרטגיית הפרסום שלכם וטיפחתם היטב את הנרטיב, הגיע הזמן לתכנן את אירוע ההשקה עצמו.

אירוע השקה הוא דרך מצוינת להציג את המוצר שלכם, לבנות סביבו הייפ ואפילו לאפשר מכירת מוצרים כבר באירוע.

כל אירוע השקה מוצלח מתחיל ומסתיים במתחם אירועים מצוין. מתחם האירועים High& מספק גג לאירועים בתל אביב ומאפשר לכם להפיק אירוע השקה במקום מיוחד ומרשים שמגביר את האפקטיביות של האירוע שלכם. 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
הייאנד אולם אירועים בתל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES