רעיונות לבת מצווה

אוכל מותאם לילדים

אחרי שהחלטתם על אולם לבת מצווה, צריך להחליט על האוכל. בכל אירוע, בוודאי בר או בת מצווה, אוכל הוא חלק מרכזי מהאירוע. דוכני מזון שמוצבים ברחבי מקום האירוע, יכולים להיות מותאמים במיוחד לילדים ולהפוך את האירוע כולו, ליותר צבעוני ומהנה עבורם. מדובר בדוכני מזון שמעוצבים באופנים שמותאמים לילדים. מגישים בהם את סוגי המאכלים או הקינוחים שפופולאריים אצלם במיוחד, דוגמת שוקולדים, גלידות, סוכריות, וופל בלגי, מרשמלו, מפלי שוקולד ואף "מזרקי שוקולד". נכון, כל זה לא בריא במיוחד אבל אם זה מטריד אותך, קחי בחשבון שמדובר סך הכל באירוע חד פעמי וזה אולי לא כל כך נורא. תמיד אפשר למצוא תחליף, דוגמת קייטרינג טבעוני. מצד שני, באירוע יהיו כנראה גם ילדים רבים ממשפחות שהנושא ממש לא מטריד אותן והם ישמחו גם לאופציה של "טעים" ולא רק "בריא". ישנן גם אופציות רגילות יותר, שלרוב מתאימות לכולם, דוגמת פיצות ומאחר שבת מצווה היא אירוע ארוך יחסית, יש די זמן להכין אותן.

 

טבחים ליום אחד

ניתן להפוך לפחות חלק מהאוכל שמוגש באירוע, לתוצר של פעילות מהנה עבור הילדים. זאת, באמצעות סדנאות קצרות של הכנת אוכל מסוגים שונים, אשר מועברות באירוע עצמו. אלה יכולות להתמקד בתחומים שונים של אוכל. מחד, זה יכול להיות נושא ספציפי מאוד, של הכנת מאכל מסוג אחד. מאידך, ניתן להתנסות בהכנת כמה מאכלים פשוטים, מסוג מוגדר. קונדיטוריה, למרות שהיא בפני עצמה תחום תובעני מאוד גם למבוגרים, תהיה כנראה הימור טוב. זאת, קודם כל מאחר שהיא עוסקת ב"מתוקים". בנוסף, היא מאפשרת הכנה מהירה יחסית של מאכלים פשוטים, גם ללא תנור. הכנה זו, תאפשר לילדים להיות פעילים וגם יצירתיים. זהו תחום צבעוני ומעניין, שימשוך במיוחד את הבנות. גם בקונדיטוריה ניתן להתמקד בתחום משני מסוים, דוגמת העברת "סדנת שוקולד". כללית, נזכיר כי אנו כתושבי מדינת ישראל וגם אולמות האירועים, נהנים ממבחר רחב של חומרי גלם להכנת מזון, כולל פירות וירקות עונה שונים, לצד חומרי גלם מיובאים רבים. בתוספת המודעות הגבוהה שיש כיום למזון איכותי ומבחר סגנונות המזון שזמינים באירועים, המסקנה היא שמדובר בהיבט של האירוע, שיכול וצריך להיות מצוין, בכל תקציב.

 

סדנאות לאמהות ובנות

בשנים האחרונות התפתח תחום מעניין של סדנאות, אשר מתמקד בחיזוק הקשר בין אימהות לבנות. בסדנאות מסוג זה, ניתן דגש רב לשיפור התקשורת בין השתיים, הקשבה, מתן פידבק והעברת ביקורת בדרך בונה. זאת, בסיוע פעילויות משותפות שונות לך ולביתך ושיחות על הכרוך בגיל המעבר. בסדנאות כאלה תפגשו אימהות ובנות נוספות וזו תהיה חוויה מיוחדת במינה. היא תחזק בין השאר את תחושת ביתך, שבתקופה זו של שינויים גדולים בחייה, יש מי שעומדת לצידה.

 

סדנת תכשיטנות

סדנא ליצירת תכשיטים, היא עוד רעיון שעשוי להיראות לביתך ולחברותיה. בסדנא כזו, רוכשים כישורים בסיסיים ליצירת תכשיטים מסוגים שונים. בנוסף לכך, לבנות תהיה ההזדמנות להכין בסדנא עצמה כמה תכשיטים מותאמים אישית. גם אם הן לא תעסוקנה בכך כתחביב בהמשך, זה הוא עדיין ניסיון מעניין מאוד, בתחום שלרוב קרוב לליבן.

 

ריקוד בת מצווה

אחת האופנות שתפסה חזק בארץ, היא ריקוד מיוחד לבת המצווה. ישנם כיום גופים שמתמחים בפעילות זו ומסייעים בכך, עם הכנת כוריאוגרפיה מיוחדת, תלבושות, הדרכה ותרגול בריקוד ואף רקדנים מקצועיים שמצטרפים לריקוד. מדובר בפעילות מאתגרת לבת המצווה, שתידרש להשקיע בכך לא מעט זמן ואימונים, אך היא תהפוך את האירוע לייחודי ואישי יותר וללא ספק, גם תתרום לביטחון העצמי.

 

סדנת צילום

סדנת צילום, במסגרת בת המצווה או כמתנה לבת המצווה, היא מתנה מיוחדת במינה. אמנם כל אחד יכול לצלם, אבל בעקבות סדנא כזו ביתך וחברותיה ידעו לצלם בצורה איכותית ומקצועית הרבה יותר. נזכיר, שכיום כל בת מסתובבת עם מצלמה חזקה (בסמארטפון) והן די מחבבות להשתמש בה. אז אולי זה לא בשביל כל אחת, אבל סדנת צילום היא בהחלט רעיון שכדאי לשקול.

 

התנדבות

ישנן בנות, שבוחרות סביב תקופת בת המצווה, לעשות פעילות משמעותית דווקא בכיוון המיוחד של התנדבות. כך מקבלים ללא ספק, גם ערך מוסף נהדר של מעשה עצמו וגם זכרונות בת מצווה מיוחדים במינם. הערך החינוכי מוסרי והיבט גיבוש האופי, ברורים בהקשר זה. האפשרויות להתנדבות רבות ומגוונות במיוחד וזמינות בכל רחבי הארץ. תודות לכך, סביר מאוד שניתן יהיה למצוא פעילויות לא מעטות שיתאימו לבת המצווה, כמו גם לחברותיה ולמשפחתה, שחלקם יתנדבו כנראה יחד איתה. זו יכולה להיות התנדבות חד פעמית כמו למשל מיזם הקטיף של "לקט ישראל" או אפילו שנת התנדבות במקום כמו צער בעלי חיים.

 

רעיונות מיוחדים

מעבר לרעיונות השגרתיים ומעבר לאופציית ההתנדבות רבת האפשרויות, ניתן למצוא עוד רעיונות מיוחדים לבת מצווה. לדוגמא: לקיים את האירוע באתר מיוחד דוגמת "מיני ישראל". עוד אפשרות, היא בחירת מקום גיאוגרפי מיוחד – הכותל הוא דוגמא בולטת בהקשר בר מצווה או בת מצווה אבל הוא לא האפשרות היחידה. רעיון נוסף, הן פעילויות יוצאות דופן לאירוע, כמו פעילויות קרקס או ספורט אתגרי כאומגות וסנפלינג. עוד אפשרות מיוחדת במינה, היא טיול גדול משותף שלך ושל ביתך ואולי של המשפחה כולה. טיול כזה, עשוי להיות חוויה מגבשת וזכרון נפלא שיישמר לעתיד.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
הייאנד אולם אירועים בתל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES