איך לבחור די ג'יי למסיבה

מוזיקה: מחברת לבבות ומעלה את מד מצב הרוח פלאים, אבל לפני שאתם ממהרים לסגור עם הדי ג'יי הראשון שהמליצו לכם עליו, חשוב לשים לב לכל הפרטים. לדי ג'יי יש תפקיד מרכזי בהפיכת האירוע שלכם מעוד אירוע בינוני, לאירוע בלתי נשכח. אז על מה חשוב לשים את הדגש? ואיך תהפכו את האירוע שלכם למיוחד במינו, מבלי לנסות לרקוד על כל החתונות?


1. הגדרת כיוון

השלב הראשון שעליכם לעשות הוא שלב פנימי המתבצע ביניכם ללא מעורבות של הדי ג'יי. לאחר שאופי וסוג האירוע ברורים, יהיה קל יותר להתחיל לחפש די ג'יי לפי המאפיינים הרלוונטיים לכם: בין אם הוא שולט במוזיקת ג'ז, חזק יותר בהרקדה, או אולי בכלל מתמחה במוזיקה מזרחית. כך, תוכלו להגדיר בדיוק מה אתם מחפשים, ולאחר מכן תתפנו לשלב הבא של מציאת די ג'יי מוסמך.

2. די ג'יי מקצוען
כל ילד חולם לנגן במועדון, חתונה, או כל אירוע שהוא, מה שהופך את השוק למוצף באלפי תקליטנים. בפשטות רבה, קונים את המכשור המינימלי הרצוי ומכתירים בצורה עצמית כ-"תקליטן השנה"—היזהרו לא ליפול בפח הזה. בדקו שהדי ג'יי שאתם מעוניינים בו לאירוע צבר ניסיון וותק לאורך הדרך, וזו לא גחמה של הרגע עבורו. אפשר ורצוי כמובן לבחור גם לפי המלצות, או אם הייתם בעבר באירוע שבו ניגן. עוד דרך נוחה להכיר את סגנונו האישי של הדי ג'יי, היא לשמוע סטים שלו ב-YouTube, Soundcloud, ושאר פלטפורמות לשמיעת מוזיקה שיקרבו אתכם לעולמו וטעמו המוזיקלי. מומלץ לבדוק האם הדי ג'יי תקלט בעבר במקום האירוע בו אתם עתידים לחגוג. שכן, יש חשיבות להיכרות המוקדמת שלו עם סוג החלל: האם מדובר בחצר אירועים, או באולם עם אקוסטיקה מסוימת. לכן, ניסיון קודם של הדי ג'יי עם המקום ועם אנשי הצוות הפועלים בו, יקל על התפעול המוזיקלי באירוע עצמו.

3. אם הדי ג'יי חלק מחברת תקליטנים, וודאו שתקבלו אותו ביום האירוע שלכם
לעתים, חברות תקליטנים עושים על הלקוחות רושם גדול מאוד, כשמאחוריהם עומד צוות של מוצלח של אנשים. במידה ובחרתם בדי ג'יי ספציפי שמצא חן בעיניכם, שריינו אותו עבור האירוע והראו אסרטיביות שאתם לא מוכנים להתפשר על די ג'יי אחר. החליפו פרטים וקבעו איתו שעת הגעה מוקדמת ביום האירוע על-מנת שיוכל להתחיל להתארגן ולהשמיע מוזיקה נעימה בזמן שהאורחים כבר מתחילים להגיע.

4. שפה משותפת עם הדי ג'יי
חשוב מאוד שאתם והדי ג'יי תמצאו שפה משותפת, ושתרגישו כי הצד השני קשוב ומבין ללבכם. תקשורת הדדית בין הצדדים, תפשט את התהליך, ותקל על מציאת ז'אנר מוזיקלי שיהיה תואם לסוג האירוע. זכרו כי הדי ג'יי הוא "המנצח" של התזמורת, והמוזיקה הכרחית באירוע. בערב המיוחל אתם צוות, והדי ג'יי בצד שלכם.

dance-wedding

5. הכנת רשימת שירים אהובה מכמה שיותר ז'אנרים מוזיקליים
כדי להגיע כמה שיותר מוכנים, צרו רשימת שירים שאתם אוהבים ומרגישים שמתאימים לסוג האירוע שלכם. הראו אותה לדי ג'יי והתייעצו איתו מה נכון ומתאים, ומה קצת פחות. תפעלו בשיטת היהלום: תחילה הרחיבו ככל שניתן את החיפוש, ולאחר מכן צמצמו את הרשימה בעזרת מחיקת ז'אנרים ושירים שלא מתאימים לאופי האירוע.

7. עברו היטב על החוזה
חשוב לחתום על החוזה או ההסכם מול הדי ג'יי שבחרתם. עברו היטב על כל הפרטים בדגש על המחיר, תנאי תשלום, תנאי ביטול ועוד. תקליטנים נוהגים לבקש מקדמה טרם האירוע (בסביבות שליש מהסכום הכולל), ואת השאר תידרשו לשלם ביום האירוע. בדקו אם הד ג'יי מגיע עם ציוד משלו, או דורש תשלום נוסף על השכרה והובלת הציוד למקום האירוע. על הלקוח לקחת בחשבון, כי במרבית האולמות, מחייבים תשלום נוסף על הגברה ותאורה של המקום. לרב זו הוצאה גבוהה, לכן חשוב להיות ערים לסוגיה הזו שמתלווה להוצאות על הדי ג'יי.
זה נכון, הדי ג'יי מתחשב מאוד ברצון הלקוחות שלו, וייתכן שתמצאו עצמכם באירוע ולא תאהבו את המוזיקה שהוא בחר לנגן. אבל כן תוכלו להרגיש את האווירה, כמה הוא נותן מעצמו, והאם הוא קשוב לבקשות המוזמנים תוך כדי האירוע. תוכלו לראות גם האם הוא מצליח להרים את הקהל על הרגליים, או שהוא מסלק אנשים מהרחבה על ידי חיתוכים ומעברים מהירים בין סגנונות שונים.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Fields marked with an * are required.
הייאנד אולם אירועים בתל אביב מזמין אותך לפגישת היכרות אצלנו במקום!
צרו קשר

CHECK OUT OUT TLV URBAN VENUES